§ 1. Niniejszy regulamin określa szczegółowe zasady korzystania z placu zabaw w Żłobku Gminnym Maluszek w Krzymowie.
§ 2. Plac zabaw i znajdujące się na jego terenie urządzenia stanowią własność Żłobka Gminnego Maluszek w Krzymowie.
§ 3. Plac zabaw służy zabawie, rekreacji i wypoczynkowi dzieci w wieku od 6 miesiąca do 3 lat.
§ 4. Dzieci mogą przebywać na terenie placu zabaw tylko pod opieką opiekunów wspomaganych przez pracowników obsługi, ponoszących pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo powierzonych ich opiece dzieci.
§ 5. Z urządzeń zabawowych należy korzystać zgodnie z ich przeznaczeniem, a ponadto, z uwagi na bezpieczeństwo bawiących się, należy przestrzegać następujących reguł:
1) w pobliżu urządzeń zabawowych zabronione są gry zespołowe.
2) zabronione jest wchodzenie na górne elementy konstrukcji urządzeń zabawowych,
szczególnie dotyczy to zjeżdżalni, małpich gajów i dachów domków,
§ 6. Na placu zabaw obowiązuje zakaz:
1) zaśmiecania terenu,
2) niszczenia i uszkadzania roślinności,
3) dewastowania urządzeń zabawowo-rekreacyjnych oraz ogrodzeń,
4) zakłócania spokoju i porządku publicznego,
5) palenia ognisk oraz używania materiałów pirotechnicznych i szkodliwych substancji chemicznych,
6) wprowadzania zwierząt,
7) spożywania napojów alkoholowych lub innych środków odurzających,
8) przebywania osób nietrzeźwych oraz palenia tytoniu.
§ 7. Przed każdym wyjściem na plac zabaw opiekun zobowiązany jest sprawdzić stan urządzeń zabawowych oraz przestrzeń placu zabaw.
§ 8. Wszelkie zauważone uszkodzenia urządzeń zabawowych lub zniszczenia zieleni należy zgłaszać Dyrektorowi Żłobka Gminnego Maluszek w Krzymowie.
§ 9. Systematyczny przegląd stanu technicznego urządzeń znajdujących się na placu zabaw oraz utrzymanie w czystości placu zabaw należy do obowiązków pracownika, któremu zostało to zlecone. Dyrektor Żłobka zobowiązany jest przynajmniej raz na 5 lat zlecić wykonanie przeglądu stanu technicznego oraz przydatności do użytkowania urządzeń znajdujących się na placu zabaw inspektorowi nadzoru budowlanego.
§ 10. Osoby niszczące sprzęt i urządzenia placu zabaw bądź ich opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność materialną.
§ 11. Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników żłobka, przebywających na terenie placu zabaw.
§ 12. Oświadczenie o zapoznanie się z treścią regulaminu potwierdza własnoręcznym podpisem każdy pracownik żłobka.
§ 13. Treść regulaminu podaje się do wiadomości publicznej poprzez zamieszczenie na tablicy informacyjnej dla rodziców i na stronie internetowej żłobka
§ 14. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.